Türkçeİngilizce

28.08.2016 Dillerimiz, pek perişan kimilerimiz

Your’s boys saw mother’s Öreke, Sir…

 

Bu güzelim deyimi siz nerden bileceksiniz, lafbenimki de? Ki, bizimkiler bile bilmiyor, küfr sanıyor, anlatamam valla, niye anlatayım,  sorup öğrenin…

 

Neyse efenime söyliym, her seferinde başaracaklar diye bişey yok tabii, aylardan Eylül olaydı,serin serin yap darbeni di mi…Temmuz sıcağında üstelik gündüz gözüyle darbeye kalkışırsa sizinkiler, olacağı bu. Ne darbesi mi, haklısınız, ne darbesi, buna işgal denir, işgal…

 

Ama nasıl geçirdi bizim prime minister Yıldırım size, Sir?

 

Mr.Nahgülenoğlu’nun iadesi için ille mahkeme kararı dediğinize, ‘geç bunları anam babam, geç bunları bi kalemde…Guantanamo’da, Afganistan’da mahkeme kararı aramış mıydınız, imanım?’ (Evet, imanım demedi, ben yakıştırdım…Belki içinden söylemiştir.)

 

Var ya, nasıl soğudu içimiz, bilemezsiniz…

 

Hiç valla, n’apacaksınız siz sırıtıp durdunuz, naylon bir gülüştü yüzünüzdeki…

 

Cumhurbaşkanının yüzü sirke satıyordu, elbet öyle olacak, misliyle hakettiniz, de bu nasıl aldırmazlık, nasıl şeyi yağmur sayan mahkeme duvarı bir yüz?Siz şimdi yüzünün sirke satması ne demek, onu da bilmezsiniz, ne çok şey bilmiyorsunuz, ya da bildiğiniz şey ne kadar az, sir.

 

Türkçe açıklaması, ‘irezilim şakşak istiyor barışmak’ tırhallerinizin...

 

(Gerçi bu Akdeniz deyiminin aslı, şakşaka olsa gerek, araştırdığım kadarıyla, ama, o zaman da kafiye tutmazdı,’ irezilim şakşaka, can atıyor barışmağa’ dense , belki…)

 

Selin Limonkolonyası ham’fendi de buyuruyor ki, ‘ay canım elbet Işidin üstüne gidilmesi  doğru fekat içerideki Işid’ciler n’oolucak canikom?’

 

Bu ham’fendi derin üzüntülere garkolmuş, Cerablus çıkartmasından, canlı yayında etekleri zil çalıp söylerken, CNN Türk kanalı dayanamadı, yayını yarıda kesti.

 

Buyurun burdan yakın…Aman, deymez, geç bunları bir kalemde, Sir…

 

Ama ‘Götür şu babanı, ben başbakan olucam’ı anmasak olmaz, di mi Sir?

 

Hani sizin Clinton hanım gibi, sırtı cihan halifesince sıvazlanan , yatıp kalkıp ‘ben başbakan olucam’ diyen, her konuşmasını ‘yurtta sulh, cihanda sulh’ diye bitiren, ne diyordu, hatırlasana be Sir, anacım, ‘şu muhteremlere ot yoldurmazsam namerdim’ diyordu…Nerede susmaz söyler dilleri, şetaraban makamından şakıdıkları, ah nerede, vah nerede, nereye de koydu kalbini, pardon dilini acaba? Belki şeyi terennüm ediyordur, ‘bu dağda Maral gezer, telini ta rar gezer/men yâre neylemişem, yar menden kenar gezer…’

 

Bak benden duymuş olma, ama, Sir, sizin Trump bile açık etti ki ne, ’13 CIA yetkilisi Türkiye’deki darbe girişimine yardım etti’ …N’aptınız siz bütün sir’ler, gık’ınız çıkmadı, gık’ınız…Yutup oturdunuz aşşaa…(CIA, bu tweetini kaldırtmış, Trump’a ayrıcana…)

 

Firari Aslan yürekli Rişar Can’ımızı anmaya değmez, ama, var ya, bırak hesap vermesini, vatan hasreti ciğerine yapışınca verecek o  nankör kedi o hesabı, diyelim ki Sir, your boys o işgali becerdi ve vatanı, hepimizi becerdi, bu cesur yüreğin gastesi 16 Temmuz günü sekiz sütuna manşetle cibicik çalmayacak mıydı Nahgülenoğlu’nun serseri komutanlarına, ‘Ahan da size Yurtta Sulh, Cihanda İrezillik’ diye…

 

Sorunca nere gitti bu darbe öncesi, diye, ne dediydiler, ‘büyütmeyin , yurt dışında dinlenip dönecek’dediydiler…

 

Yaaa, sir…Yaaa…Biz de yedik…

 

‘Hendek kazan arkadaşlar ‘  nanemolla söylemini geçiyoruz bir kalem, çünkü o bile, herkese ve herşeye karşın darbe diyebildi, geç meç,  Fetö adını andı, milli iradenin yanında durdu Yenikapı’da…

 

Hasan abinin üzüntüsü de yüzü de, devrimden anladığı da Kafdağı ardına! Asan abinin kendine gelince, görünmez dağın ardına gidesice…

 

Fikri’ni sevdiğimin hemşehrisini ansak mı Sir, ne diyonuz, anmasak mı?Bişeyler deyip duru, zorsunmuş mu neyci, Cerablus işinden?

 

‘ 15 yıllık işbu iktidarın başarısız politikası yaşadığımız terör ortamına neden olmuş’muş…

 

Diyesiymiş ki, AKP,’ Şam’a iki satte gitmeyi hayal ediyoruz, Esad düşsün deyu silah da gönderiyoruz, Işid’i de kolluyoruz, böylece memleketi Suriye batağına güle oynaya götürüyoruz.’

 

Terörist vekili, yani kendini parti başkanı sayan mızıkçıyı hiç anmayalım, hani, ‘YPG  Fırat’ın batısına geçecek, sen de mal mal bakacaksın’ demişti terbiyesiz …Haklısınız Sir, anmayalım, şutlayalım…

 

Malum kişilerin saçmaladığını, söyledikleriyle faş malamat olduklarını da geçelim…

 

Tarih hepsini kaydediyor nasılsa ve kayda kötü geçenlerde yüz mafiş…

 

Hesaba alıp yazmak bile gereksiz.

Son dakika notu: İşgal amaçlı darbeye direnenlerin % 54’ü kadın, yaş ortalaması 35…Nası ama, Sir?

Antep saldırısının bugünkü son şehidi  iki yaşında, Selo efendi, sen hiç anlamasan da…

 

Nicedir bekliyorduk, Murad’ımızı aldık: ‘Ama sokağa çıkmış olanların sloganları arasında 

‘demokrasi’ üstüne bir şey işitilmiyor. ‘Ya Allah, bismillah! Allahuekber!’ sloganı

da beni ortak bir uğraşa çağırmıyor.’ İşte bu da Belge’lendi.

 

Öpsün sizi Zeki Müren, Amerikalı Sir, hem sizi, hem bizim sir geçinenleri …


Facebook

17/08/2018 Gün Ortalama:61  Bugün 43 Ziyaret var  Sitede 1 kişi var  IP:54.80.93.19