Türkçeİngilizce

24.04.2016 Sayın seyirciler,kitabiyet korosundan şarkılar dinlediniz

Kitap fuarının açılışına saatler kaldı, sayın seyirciler, yayınevleri ve seyyar satıcılar hummalı bir faaliyet içinde

 

Bu yıl da fuara milyonla, yüzbinlerce, hatta onlarca ziyaretçinin gelmesi bekleniyor

 

Yayınevleri ve yazarların kulağı hava raporundaAllaam inşallah selli şimşekli yağar, hatta ısı da düşer. Sokaklar güzel olursa kitap fuarına anca aşıklar düşer.(Büyük bir yayınevinin yaşı epeyi çizeri ve onun dönemi için düzenlediği konuşmaya altı kişi gelmişti, dördü asık.  

 

Oturacak yer buldukları için gitmemişlerdiYayınevi yetkilisi söyleşiyi iptal etmişti, bence haddini aşarak…

 

Kitabiyat korosu hangi şarkıları terennüm eder, sizce, kitap fuarlarında

 

_Evet aşkım, kitap fuarındaki Mekdanılzın önünde bekliyorum.Annemler kitap fuarı deyince var ya, hem izin verdi, hem de harçlık…YesÇizburger alırız, ayraç toplarız, sonra kaçarız

_Bu bankmatikler gene mi bozuk, hayret bişiy ya?Bedava fuar olunca bankmatik bakımı falan nanay…

_Baklogarlar tıkanmış gene, gitti bizim paçalar

_Belediyemiz uyuyor muu?Servis sürücüleri yolu öğrenemedi hala…

_Koca fuarı burnunun dibinde bulmuşsun hala dır dır dır…

_Siz İzmir’inkine şükredin, ya Istanbul’unki gibi şeytanın mum sattığı yerde olaydı

_AmanŞekispir geliyor deseler gidilmez anacımordakine

_Şekispir kimdi abi? 

_Araştırmacı gasteci, duymadın mı? 

_Anne, İzgü dede var di mi? 

_Var çocum, hiç olmaz mı, hem motoruyla geliyor. 

_Benim dedem niye motora binmiyo? 

_Senin deden kitap da yazmıyo cocum. 

_Neden yazmıyo anne? 

_Sus şimdi, evde anlatırım. 

_Ama burası tam yeri di mi anne? 

_İtmesene kardeşim daha on gün açık bu fuar 

_Biz bi kereden çok gelemeyiz. 

_Niye, yarının suyu mu çıktı, hepiniz açılış gününe tıkıldınız? 

_Asıl son gün omuz omuza, gitti gidiyor kom… 

_Anne burası da mı İzmir? 

_Yok çocuk, burası fuar. 

_Gıda fuarı di mi evladım? 

_Yok teyze, o taze bitti, bu kitap fuarı. 

_Tüh tüh, yanlış geldik desene, onca yol, onca mesarif 

_Burada yemek kitapları var ama… 

_Kokteyllere takıl teyze, sen. 

_Alırlar mı  ki beni? 

_Niye almasınlar? Yemek sepetinden yemek siparis eden bile yemek kitabı yazıyorken… 

_Sen de yazsana evladım. 

_Yazması bişiy diil de, kim basıcak? 

_Teyze sen en iyisi yaprak sarması pişir, onu sat. 

_Ah, şimdi yalancı dolma olacaktı ki burda… 

_Bi su bi milyon, günah oğlum. 

_Bak çoccum, susamak da yasak, çiş de . 

_Tuvalet bedava ama. 

_Haa, iyi o zaman, çiş serbest, susazmak yasak. 

_Ben şairim, kartımı evde unutmuşum. 

_Ne bilelim, herkeş şair. 

Tikkat tikkat! İmza yapan şair ve yazarların program akışı panolarda izlenebilir. 

Falan okulun servisleri kapıdadır, öğretmenler acilen çıkış kapısında bekleniyorsunuz! 

_İmza var, duyuru yok, duyursan n’olcak?Millet fal kitabı kuyruğunda. 

_Beş yaşlarında kırmızı elbiseli bir kız çocuğu bulunmuştur.Kaybettiğini farkettiyse, ailesi güvenlikte bekleniyor. 

_Bu milli savunma standı mı Reçep, şu dört bi yanına bayrak diktikleri standı diyorum? 

_Milli savunma bakanlığı kitap yayınlıyor mu? 

_Haa, orası mı, orası emekli paşalarla işsiz aktörlerin tezgahı. 

_Herşeycilerin yeri orası, da harbiye marşıyla Enternasyonali niye aynı anda hem de son ses çalıyorlar, anlayan beri gelsin. 

_Moda böyle ollum… 

_Hem Kemalistim hem sosyalistim demiş , adama bak, rol çalıyo. 

_Rol değil, müşteri çalıyo. 

_O sakallı  kim abi, resimdeki? 

_O, Memet Altan. 

_Yok be, o Marx. 

_Hakkatten ha, insanlar çift yaratılmış… 

_Marx kimdi abi? 

_IMF görüşmesine geldiydi ya, işte o. 

_Yanındaki de Lenin. 

_Lenin Türkmüş lan ollum. 

_Yeni mi öğrendin, Nureyev de Türktü, rahmetli. 

_Birinin adı Emin’miş, birininki Nuri, ama, hain Moskof değiştirmiş. 

_En iyisi en sondaki stand arkadaşlar, hem ikram var, hem istediğin kadar ayraç veriyolar. 

_Akıl da veriyolar mı, akıl?Akıl veren, akıl basan, akıl satan stand aranıyor! 

_Üç yaşlarında bir erkek çocuğu kaybolmuştur, bulanların insaniyet namına güvenliğe getirmesi… 

_Bütün kadın yazarlar kızıl saçlı olmak zorunda mı? 

_Hepsi değil, geçginler… 

_Abi, kel olmayan, dekoltesi fayrap yazarlar şurda. 

_Ne kitabı yazmış?  

_Farkeder mi? 

_İsterse hiç yazmasın, ne yazar? 

_Erkek yazarlarla, araştırmacı gasteciler hep kel, kör, ulusumuz hızla çirkinleşiyor ey millet! 

_Yazar güzel değilse, ne yazsa beyhude. 

_Bu, kırk ülkede basılıp niye en son bizde çıktığına aklımın ermediği çocuk kitabını gördün mü sen? İthal yazarımız. 

_Boşver onu, kız tavlama kitabı bulalım biz, hadi. 

_Kızlar da erkek nasıl elde tutulur, kitabı okumuşsa, boşuna zahmet etmeyelim Hüsam. 

_Kızlar kitapsız, memleket imansız, n’aapiym ben böyle fuarı, kitapsızlar… 

_Abla üçümüz ortak kitap alırsak, o kitap kimin olur? 

_Üçe bölsek, olur mu?Dökün bozuklukları, bir lira eksik, tüh, üstünü yayınevi tamamlasa? 

_Abla biz test kitabı alıcaz, ama, bu hikaye kitabına takıldık, test kitabından daha güzel… 

_Alırdık…Ama işte…Yani… 

_Bak, benimki bu yıl saçını kesmiş, farklı renk boyamış. 

_Güzel kadın kııız…Fal yazarları hangi standda?  

_Bu koca resimdeki kim, bilen var mı?Bükmüş boynunu meel mel bakıyo, insan acıyo hakkaten. 

_Selayattin abim ondan için diyo ki, ‘ağaçta kalmış kedi gibi acıklı bakışlım’ diyo. 

_Haklı…Duman abim geleydi fuara, duman ederdi ortalığı be.Kafa adam hakketten. 

_Atlasa atına, dıgıdık gelse… 

_Güzel yazarlar o güzel atlara binip gittiler hep. 

_Atları tutun, bağlayın, gitmesinler. 

_Terbiyesiz. 

_Ne kadar güzel terbiyesiz diyorsunuz, bi daha desenize… 

_Roman çözümleme kitabı satıyo musunuz teyze? 

_Beni çözümleseniz…Ben de size roman çözümleme kitabı bulsam… 

_Ay gider misiniz siz? 

_OK. 

_Yayınevi posteri veriyor musunuz? 

_Abi, bu arkadaşımız görmüyor, ama, çizgi roman okumak istiyo. 

_Evet abla, ben körüm, fekat siz çok güzelsiniz. 

_Rimelin akmış Aslı. 

_Aaa, kadın düştü, e, zemin oynak, n’apsın? 

_Dikkat edin kızlar! 

_Keşke etmeseniz de düşseniz… 

_Terbiyesiz. 

_Bu laf bu kadar mı güzel söylenir… 

_Bi daha terbiyesiz. 

_Bu kadar genç ve güzel olmaya utanmıyor musunuz? 

_Ayıp ayıp! 

_Ayıp başka şey, ayıp yorgan altı. 

_Asıl o ayıp değil, akıllım. 

_Bakın şurda, kagıttan yorgan açmışlar, imzalıyolar. 

_Ne yorganı yaaa? 

_O sakıncalı kitapmış, ona imza atıyo yazarlar. 

_Ne bu be, kitap sakıncalı, sokulmak sakıncalı, güzelsin demek sakıncalı, aşk desen zaten öyle 

_Berktay hoca niye imzaya gelmiyor? 

_Dersi var, ondan. 

_Ama akıllı adam, nası çakıyo herkeŞe. 

_Sinema hocası mıydı o? 

_Aman be Sanem, bari şu mübarek fuarda azıcık zekiymiş gibi yap… 

_Koşun koşun, feministler burda. 

_Bu sene bando yok mu? 

_Milyoncu standı, yaşasın! 

_Ben şiir yazıyorum abla, bi de hatıra, nerde bastırtabilirim aceba? 

_Ham’fendi, seninle hukukumuz eski, bi kitabını alayım bari, çorbada benim de tuzum bulunsun. 

_Bu kitabın pembe kapaklısı var, siyah kapaklısı var, niye mor kapaklısı yok? 

_Bak, duruşçular da burda, hani sokokta oturup okuyolar, millet de ibret alıyo ya, onlar… 

_Kitabınızı okudum, esef ederim, doğulu kadını nasıl öyle çaresiz gösterirsiniz? 

_Şu adama gıcığım zati, hani Silviyayı intihara zorlayan kocasına… 

_Ted mi, ama, yakışıklı adam hakketten. 

_Kadın da güzel, üstelik şair. 

_Neymiş derdi peki, ağzını havagazı musluğuna dayayacak? 

_Edebiyatçı ne dediydi şairler için? 

_Eskiden aşk mektupları kitabı vardı, artık basmıyor musunuz? 

_Aşk tedavülden kalkınca, mektupları da kalktı, dolayısıylan… 

_Sürücü kursu kitabı var mı? 

_Aşk büyüleri kitabı varmış hani Marika’nın yazdığı, ondan sizde var mı? 

_Hayır, yazarından imza almıycaz, büyü tarifleri arıyoruz da… 

_Medyum Memiş imza günü mü yapmış? 

_Aaa, bayılıyo adam… 

_O gasteci  yazar, okur izdihamından bayılmak üzere, aaa, sahiden ha… 

_Korsanın çıkmış üstad, kutlarım. 

_Bi korsanım bile yok , annıyo musun? 

_Morcivert dizeler üstadı, sizi görmek ne güzel… 

_Gel buraya canım okur, velinimetim, çek bakiym kızım, tamam, sana atarım bu resmi, gene beklerim…Beni izlemeyi unutma… 

_Tam panel salonu altında ne protestosu bu yaa, megafonlarla üstelik. 

_Onlar rütbesiz asker, devrim yapıyolar aşşaada… 

 

Fuar gibisi var mı…Canlı canlı capcanlı…Bütün kitaplar ‘ fırından yeni çıktı, dumanı üstünde, sıcak sıcak…Hepsinin müşterisi, okuru çok, yolu açık olsun…Canım benim, şehrimizin, ailemizin medar-ı iftiharısın…/Çok güzelsin, yazarım…/O senin güzelliğin canım./ The end. 


Facebook

16/07/2018 Gün Ortalama:78  Bugün 14 Ziyaret var  Sitede 1 kişi var  IP:54.224.111.99